سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به روز ترین اخبار کسب و کار های آنلاین

وردپرس یک سیستم کاملا انعطاف پذیر و سازگار برای ایجاد انواع وب سایت های مختف در جهان است . همان طور که می دانید وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتواست که با استفاده از آن می توان بدون داشتن دانش کدنویسی طرح های زیبا در سایت ایجاد کرد و محتوای سایت را ویرایش ، بازنویسی و یا حذف کرد. طبق آمار به دست آمده نشان می دهد که حدود 455 میلیون وب سایت تا سال 2020 با وردپرس طراحی شده اند که چیزی در حدود 20 درصد کل سایت های میزبان اینترنت را تشکیل می دهد. طراحی وبسایت حرفه ای با وردپرس منوط به رعایت و استفاده از یک سری قوانین است که یکی از آن ها استفاده از افزونه یا پلاگین های وردپرسی است .

افزونه های معروف در طراحی سایت وردپرس

یکی از کاربردی ترین ابزار های طراحی سایت با وردپرس افزونه ها و یا پلاگین ها هستند. افزونه وردپرس برای اضافه کردن امکانات مورد نیاز سایت کاربرد دارد. در واقع پلاگین ها یک سری کد هستند که مکمل های سایت محسوب می شوند و باعث بهبود عملکرد سایت می شوند. پلاگین ها دو نوع هستند : پلاگین های رایگان و پلاگین های غیر رایگان . مسلما پلاگین های رایگان به نسبت پلاگین های غیر رایگان امکانات کمتری در اختبار ما قرار می دهند. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از پلاگین ها بیان کنیم باید بگوییم که :

افزونه های وردپرس فایل های نصبی هستند که روی وردپرس نصب شده و امکانات جدیدی به سایت وردپرس شما اضافه می کنند. شما می توانید برای زیباتر کردن سایت خود یا افزودن امکانات پیشرفته به قالب ، بدون نیاز به کد نویسی با افزونه ها این کار را انجام دهید.

ما در این مقاله می خواهیم بهترین و کابردی ترین افرونه های وردپرس را به شما معرفی کنیم :

1. افزونه یواست سئو (yoast seo)

همان طور که می دانید سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید به عنوان یک مدیر سایت مواردی را سئو سایت را بهبود می بخشد را رعایت کنید. پیشرفت و قرار گرفتن سایت شما در لینک های ابتدایی در گرو سئو قوی سایت است. افزونه یواست به شما کمک می کند تا مواردی که برای سئو سایت اهمیت دارد را رعایت کنید. 

2. افزونه WP ROCKET

مطمئنا این موضوع را می دانید که سرعت سایت در میزان کاربران یک سایت نقش بسیار مؤثری دارد. بنابراین اگر شما مدیر یک سایت هستید؛ باید نسبت به‌سرعت لود شدن سایت خود اهمیت زیادی دهید. کاربران معمولاً زمان زیادی را برای لود شدن یک سایت صرف نمی‌کنند و در صورت لود نشدن سایت اقدام به ترک کردن سایت شما می‌کنند. با توجه به این موضوع اگر قصد دارید یک سایت پربازدید با ترافیک ورودی بسیار زیاد داشته باشید، نیاز به یک افزونه کمکی دارید که به شما کمک کند.یکی از بهترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت WP Rocket است؛ که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود شما را شگفت‌زده می‌کند. با این افزونه می‌توانید یک سرعت بی‌نظیر را تجربه کنید و کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید.. 

3. افزونه ویژوال کامپوزر 

ظاهر سایت شما هویت شما را نشان می دهد. به این صورت که ظاهر سایت در ابتدا حرفه ای بودن برند شما را نشان می دهد . پس سعی کنید تا ظاهر سایت خود را زیبا نگه دارید. یکی از عواملی که در ظاهر سایت شما تأثیر به‌سزایی دارد صفحات متنوع و گوناگونی است که در یک سایت اینترنتی وجود دارد. برای اینکه بتوانید صفحات زیبا و یونیک برای سایت خود بسازید، می‌توانید از یک افزونه کمک بگیرید. یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های ساخت صفحه در وردپرس ویژوال کامپوزر می‌باشد. Visual Composer به کاربران خود این امکان را می‌دهد که صفحات جذاب با رنگ‌بندی و طرح‌های بسیار متنوعی بسازند.

ما در این جا با سه افزونه مهم در وردپرس آشنا شدیم . این افزونه ها کار شما را برای طراحی سایت راه می اندازند. همان طور که گفتیم افزونه ها به صورت پولی و یا رایگان ارائه می شوند . اگر چه نسخه پریمیوم افزونه ها قیمت طراحی سایت با وردپرس را افزایش می دهند اما امکانات بیش تری در اختیار شما قرار می دهند.